Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Ochrana osobních údajů

Přeskočit k hlavnímu obsahu

Odbavení zákazníků pomocí QR kódů

QR kódy u rezervace slouží k rychlému a diskrétnímu odbavení zákazníka. Ihned po přečtení kódu čtečkou vám systéme zobrazí okno dané rezervace.

V případě, že obsluhujete velké množství zákazníků v krátkém čase, každá zbytečná vteřina při odbavení zákazníka je v celkovém měřítku velmi bolestivá. V takovém případě zvažte využití QR kódů, pomocí kterých se již nebude potřeba ptát zákazníka na jméno a dohledávat jej v systému. Zákazník pouze ukáže QR kód (na displeji mobilu nebo vytištěný na papíře), obsluha jej oskenuje QR čtečkou a Reservanto ihned zobrazí okno rezervace. Jednoduché, rychlé a diskrétní.

Co je k tomu potřeba?

Zaprvé je nutné generování QR kódů zapnout. To provedete v Nastavení / Obecné v části Identifikace rezervací pomocí QR kódů.

Hardware

QR scannerPořiďte se libovolnou hardwarovou čtečku QR kódů, která umí emulovat klávesnici (máme dobrou zkušenost např. s Maxxo SL2DUS). Tj. při naskenování kódu se do počítače obsah QR kódu vypíše jako, kdyby ho uživatel ručně zadal pomocí klávesnice.

Poznámka: Za zmínku stojí, že obsluha bude muset mít na počítači vždy nastavené stejné rozložení klávesnice. Přenastavení rozložení klávesnice může způsobit, že čtečka vepíše do počítače jiné znaky a systém tak může mít problém rozeznat příkaz od čtečky. Dále některé čtečky odesílají za přečtenou hodnotu speciální znak (např. enter, tabulátor atd.). Proto zvolte takovou čtečku, která toto umožňuje nastavit / vypnout.

Odbavení zákazníka

Typický postup:

  • Zákazník přijde k recepci, je vyzván k ukázání QR kódu (tato informace může být již v e-mailu nebo u vstupu).
  • Obsluha oskenuje kód ze zákazníkova mobilu či vytištěného papíru. Pro správnou funkci je nutné, aby měla obsluha aktivní stránku s kalendářem (záložka Kalendář).
  • Reservanto automaticky přijme naskenovaný kód a pomocí něho vyhledá rezervaci. Pokud ji nalezne, otevře její okno pro editaci.

V případě, že zákazník nemá chytrý mobilní telefon, je možné kód v textové podobě posílat třeba do SMS s připomenutím před termínem rezervace. V takovém případě zákazník kód nadiktuje obsluze a ta jej zadá ručně do vyhledávacího pole nad kalendářem.

QR proces

Budete-li chtít poradit nebo pomoci s výběrem, ozvěte se naší zákaznické podpoře (+420 730 155 866 nebo podpora@reservanto.cz).
 

Zpět na výpis
Zpět do hlavního menu