Jak nadchnout zákazníka jednoduše a levně

Pokud chcete být úspěšnější, než je vaše konkurence, vydělávat víc peněz, zkuste se zamyslet nad tím, co můžete ještě pro své zákazníky vylepšit. Je až s podivem, kolik podnikatelů se neuvědomuje, že spokojený zákazník se pravděpodobně bude vracet a přesvědčit stávajícího zákazníka k opakovanému využití vaší služby je mnohem levnější, než najít nového. Je dost možné, že si to neuvědomují právě vaši konkurenti, změňte to a získáte konkurenční výhodu.

Sepsal jsem pár rad, které vaše zákazníky nadchnou, nebo jim alespoň zlepší zkušenost s vaší službou.Zisk

Odpovídejte co nejrychleji

Pokud vám zákazník napíše e-mail, zpravidla očekává odpověď do 24 hodin. Pokud odpovíte později, už to bere negativně. Zkuste reakční dobu zkrátit na minimum a uvidíte, že časem se o vás budou zákazníci sami zmiňovat svým přátelům. A jak je na tom Facebook? Na Facebooku se většinou očekává odpověď do několika hodin. Zákazníci často napíšou na zeď dotaz a pak v průběhu dne kontrolují, zda jste jim už odpověděli. Zkuste třeba i někdy o víkendu odpovědět do pár minut a zákazník bude hýkat blahem. V dnešní době chytrých mobilů to určitě zvládnete, aniž byste museli celý víkend „pracovat“.

Při problémech komunikujte

Není nic horšího, než když ignorujete nespokojeného zákazníka. Každý může udělat chybu. Pokud je zákazník nespokojen, postavte se k tomu čelem a snažte se najít oboustranně výhodné řešení. Třeba i přidejte drobný dárek jako omluvu. Někdy se z nespokojeného zákazníka, který plive na všechny strany, může stát dlouholetý a věrný zákazník.

Nenuťte dělat zákazníky to co nemusí

Zákazník volá do sportovního centra a chce permanentku a slyší „pošlete nám e-mailem svoje jméno, adresu, e-mail, telefon…“. Proč? Volá přeci z nějakého čísla, určitě se představil, chce jen svou permanentku. Máte tedy vše, co potřebujete. Proč riskovat, že si to ještě rozmyslí?

Poznejte své zákazníky

Vnímejte své zákazníky, evidujte si všechny zajímavé informace, které byste mohli později využít. Narodilo se zákazníkovi dítě? Zeptejte se ho příště, jak se mu daří. Každého potěší, když o něj druhá strana projevuje zájem. A nikdo nemusí vědět, že jste si tuto informaci zrovna přečetli na svém PC (např. přímo v Reservantu).

Přejte jim k narozeninám nebo Vánocům. VIP zákazníkům můžete osobně a pokud e-mailem, hlavně ne nějakým univerzálním e-mailem. Připište něco osobního. Zákazník bude šťastnější, když uvidí, že píšete konkrétně jemu a není jen jeden z davu.

Získávejte zpětnou vazbu

Bavte se se zákazníky, zjistěte, jak vás vnímají. Co hodnotí pozitivně? Co na ně dělá negativní dojem? Proberte si to v hlavě a vylepšujte.

I drobnosti mohou způsobit, že zákazník u vás nakonec utratí víc peněz. Hodně úspěchů.

 

Facebooktwittergoogle_plusmail